Wednesday, November 3, 2010

pejabat - bukan family korang nya

haha..tengok tajuk atas..sebab apa aku cakap cam tuh..dah btol kan.tapi kalau ada ayah ngn mak korang yang ada pejabat sendiri dan korang kerja ngan company tuh,aku mintak maaf ye.

sekiranya korang kerja di pejabat, korang kena la ikut undang-undang dan adab yang telah sedia ada di dalam pejabat tuh. Jangan la nak suka hati nak buat macam2 cam pejabat tuh mak ipar korang yang punya.

Jaga adab supaya kita jadi manusia yang beradab.

*datang kerja mengikut masa yang ditetapkan. bukannya suka hati nak datang pukul berapa korang suka. bila datang lambat terkantoi yang bos bagi alasan yang ntah papa. datang la ikut masa yang patut korang masuk kerja. ok.


*Gunalah kemudahan yang diberikan dengan sebaiknya dan bukannya guna komputer untuk men daun terup ataupun layan Facebook tuh.








*Staf-staf mestilah tolong-menolong sesama sendiri. bukannya tolong memecah belah kan orang dan berpuak2. berkawan lah dan berbaik-baiklah sesama rakan sepejabat.






*makan pada waktu dan tempat yang telah ditetapkan. bukannya men makan ikut suka hati sama ada di meja kerja mahupun bawah meja ye. x baik..


*sentiasa menyiapkan tugasan yang diberikan dan bukan siapkan separuh lepas tuh tinggal. bila bos mintak baru menggelabah nak buat.



*gunakan kemudahan pejabat dengan betul dan berhemah. bukan nya suka hati je nak print resepi2 yang korang nak masak kat rumah nanti.

No comments:

Post a Comment